כשלון – אופרייט ליס: רונן מרדכי גרין מציין כי החברה מתמחה במכירות רכב יד ראשונה, מכירת כלי רכב אשר סיימו את תקופת ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני או ליסינג פרטי. הסיבות לכשלון – או הקשיים שב- IPO – קשיים בשוק ההנפקות הראשוני (IPO), ב] סיבות ענפיות – ההעלאה הצפויה של שווי המס לרכב שעלולה לפגוע בהכנסות החברה. מובילאיי: באוגוסט 2014 היא ההנפקה של חברת מובילאיי הישראלית. ההנפקה הצליחה הרבה מעל המצופה בחברה, רק ביום הראשון ערך המנייה קפץ ב-47% – מובילאיי תכננה להפוך לציבורית לפי מחיר מניה ממוצע של 18 דולר, העלתה אותו ל-22 דולר כשהביקוש למניותיה עלה, הגדילה את מספר המניות שיימכרו על ידי בעלי עניין כשביקוש זה המשיך לעלות, ולבסוף הונפקה לפי מחיר של 25 דולר למניה. חברה ישראלית שביצע הנפקה במהלך השנתיים האחרונות מובילאיי גייסה לקופתה 208.1 מיליון דולר, ובעלי העניין בה מכרו מניות תמורת 815.1 מיליון דולר, וכך היקף ההנפקה עמד על 1.02 מיליארד דולר ושיקף לחברה שווי של 5.3 מיליארד דולר. ספק שמדובר בהנפקה מוצלחת במיוחד, הן לאור ההון שגויס והן לאור ההד התקשורתי שנוצר. הגורמים להצלחה של ההנפקה הם עיתוי ההנפקה, ההכנות המקדימות שביצעה החברה להעצמת ההנפקה ותנאי השוק והרגולציה ששוררים בתקופה זו. כך: -בתחילתה של תקופת צמיחה מואצת שבאה לידי ביטוי בהסכמים שחתמה עם יצרני רכב שונים ברחבי העולם. -ביולי 2013, כחלק מהליך ההכנה לקראת הנפקה, השלימה מובילאיי עסקה גדולה :הצעת מכר פרטית שבה מכרו בעלי מניותיה כ-25% ממניות החברה בהיקף כולל של 400 מיליון דולר למשקיעים בינלאומיים פיננסיים ואסטרטגיים מתחום הרכב. -קבלת רוח גבית מצד הרגולציה באירופה שמאפשרת לה להיכנס לפעילות בדגמי רכב עממיים עם רווחיות גבוהה. -הצגת רווחים גבוהים בשנים האחרונות לפני ההנפקה: רונן מרדכי גרין מביא מידע כי כנסות מובילאיי ב-2013 הסתכמו ב-81.2 מיליון דולר -גידול של פי 2 בהשוואה ל-2012, ושל יותר מפי 4 בהשוואה ל-2011. -גאות בלתי פוסקת בשוקי ההון, ומוכנות גבוהה להשקעה על ידי משקיעים אמריקאים מוסדיים. בעל המניות הגדול ביותר במובילאיי הוא בנק ההשקעות גולדמן זאקס, מהגדולים והידועים בארה”ב. עובדה זו הקלה על המשקיע האמריקני לאמץ את מובילאיי לוול סטריט. -יצירת הד פרסומי גדול מינף את ההנפקה אף יותר.