רונן מרדכי גרין עם השאלה מהם היתרונות והחסרונות של יזמות פנים – ארגונית (פיתוח פנימי בכוחות עצמה של הפירמה( (greenfield or internal development) לעומת ביצוע מיזוגים ורכישות (mergers & Acquisitions)? יזמות פנים ארגונית היא תהליך של יצירת ערך חדש בתוך ארגון או תאגיד קיים על ידי יוזמה של עובדי הארגון עצמם בשיפור תהליכים קיימים, המצאת תהליכים/מוצרים/שירותים חדשים. כלומר תהליך של יצירת מיזם חדש תוך ניצול מושכל של הזדמנויות בסביבה העסקית הקיימת בתוך הארגון. מיזוגים ורכישות הן אסטרטגיות בהן שתי חברות מתאחדות לכדי חברה אחת או שחברה אחת רוכשת חברה אחרת כאשר המטרה העיקרית היא יצירת סינרגיה. סינרגיה משמעותה שהשלם החדש שווה יותר מסך חלקיו לפני הרכישה או המיזוג. קשה לדעת מראש האם המיזוג כדאיכיווןשקיימים משתניםרבים המקשיםעל ההערכה כגוןמשתניםחשבונאיים, חוקתיים, אנושיים וכן הלאה. הסינרגיה תבוא לידי ביטוי בצורה מקסימאלית כאשר שתי החברות פועלות באותו ענף או בענפים קשורים והן בעלות תהליך טכנולוגי או ייצור דומה או בעלות ספקים או לקוחות דומים. יתרונותיה של יזמות פנים ארגונית על פני ביצוע מיזוגים ורכישות הינם: יזמות פנים ארגונית דורשת השקעה מעטה במשאבים אנושיים וניהוליים והשקעה מעטה בעלויות על פני ביצוע מיזוגים ורכישות. הסיכון בכישלון מיזם פנים ארגוני תלוי במשאבים האנושיים והכלכליים ועל כן נמוך יותר מהסיכון בכישלון של מיזוג ורכישה. יזמות פנים ארגונית היא תהליך של פיתוח מיזם חדש בתוך הארגון, ועל כן לא יהיו פערים משמעותיים וקונפליקטים כמו שיקרו במיזוג של 2 חברות שונות, הבאות מרקעים שונים, תרבויות שונות נהלים וסגנון חיים אחר. יזמות פנים ארגונית, במידה ולא צלחה, ניתנת לביטול ביתר קלות מאשר מיזוגים ורכישות של חברות. עם זאת, ההפסד הכלכלי כאשר מיזם פנים ארגוני לא צלח, נמוך יותר מאשר ההפסד לאחר מיזוגים ורכישות שלא צלחו. חסרונותיה של היזמות הפנים ארגונית על פני ביצוע מיזוגים ורכישות הינם: הפוטנציאל של יזמות פנים ארגונית לגידול ברווחיות הארגון נמוך הרבה יותר מאשר הפוטנציאל הקיים במיזוגים ורכישות, בו גדל נתח השוק והכח מול המתחרים, איחוד המחקר והפיתוח והשיפורים בטכנולוגיה ובהון האנושי גדלים גם כן. ביזמות פנים ארגונית, עלויות תפעוליות וקבועות יהיו גבוהות יותר כיוון שמדובר בארגון אחד ומקור כלכלי אחד, לעומת מיזוגים ורכישות שהעלויות יהיו נמוכות יותר כיוון שמדובר בשתי חברות המשתפות פעולה במשאבים ובמימון. יזמות פנים ארגונית פחות תורמת לכוחה של החברה אל מול המתחרים והלקוחות מאשר מיזוגים ורכישות שבהן החברות נהנות מכח גדול יותר אל מול המתחרים וכן מול הספקים והלקוחות כתוצאה מיתרון לגודל. (למעט אם מדובר במיזם לייצור מוצר חדש וייחודי שלא קיים אצל המתחרים ומספק צורך משמעותי של הלקוחות שלא סופק עד כה לדוגמא האייפון) יזמות פנים ארגונית משויכת לתחום צר לרב ולכן כל הקשור לטכנולוגיות חדשות ותהליכי מחקר ופיתוח פחות מתפתח ומתייעל לעומת מיזוגים ורכישות, שעקב כך בסיס הידע בכל התחומים של החברה גדל. יזמות פנים ארגונית היא תהליך של פיתוח מיזם חדש בתוך הארגון ולכן אינה נהנת כמו חברות לאחר מיזוגים ורכישות מהענפים, בסיס הלקוחות, השווקים והמוניטין של שתיהן. אלא אם כן מדובר על פיתוח לשוק מסוים שלא קיים כרגע לפירמה ובעקבות הצלחת המיזם תיכנס הפירמה לשוק חדש בו לא פעלה עד כה אך גם זאת יהיה בהיקף נמוך יותר מאשר במיזוגים ורכישות.